El grup Xazzar ha estat el guanyador de la 6a edició del Concurs de Maquetes Sona 9, organitzat pel Grup Enderrock, ICat Fm, Televisió de Catalunya i Ritmes.cat, i amb el suport de la Generalitat de Catalunya, a través de l’Institut Català d’Indústries Culturals i Secretaria General de Joventut. El Premi Sona 9 consisteix en la gravació, producció i edició d’un disc que sortirà publicat al 2007, una campanya de promoció i publicitat, una gira de concerts promocionals per tot Catalunya i la gravació d’un videoclip.
Dr.Fargo es van endur el premi a la categoria de votació popular amb una dotació econòmica de 6.000 euros i la participació en els principals festivals de Catalunya. El Premi Joventut se'l va endur Vitruvi amb una dotació de 3.000 euros en material musical i la participació en els principals festivals de Catalunya.
El jurat del 6è Concurs de Maquetes Sona 9 estava integrat per periodistes especialitzats, mànagers i discogràfiques. Els membres eren Lluís Gendrau, Ferran Amado i Roger Palà, en representació del Grup Enderrock; Édgar Garcia per l’ICIC de la Generalitat de Catalunya, Ramon Piqué, Júlia i Ramon Llubià per TVC/Ritmes.cat; Albert Puig, Josep Martín i Bruno Sokolowicz, per Catalunya Ràdio/ICat Fm; Salvador Cufí (Música Global), Marçal Lladó (Bankrobber), Carles Tenesa (Propaganda pel Fet!) i Pau Sampietro (Èxits Espectacles).
La gala del 6è Concurs de Maquetes Sona 9 es va celebrar ahir a la nit a la sala Razzmatazz 1 de Barcelona i va comptar amb les actuacions dels tres finalistes; Xazzar, Clara Andrès i Rosa Luxemburg, i dels grups Sidonie i Mazoni. Els guanyadors del Sona 9 en les cinc darreres edicions que s’han celebrat han estat Sapo, Xot i Túrnez & Sesé (2001); Sanpedro, Gadegang i Quim Vila & Eutanàsia Col·lectiva (2002); Shitting Milks, Baetúria i Relk (2003); Gàtaca, Rauxa i Carnal (2004); Miquel Abras, La Boina i Lluís Cartes (2005).
Aquí tenim un vídeo amb els 3 guanyadors
http://www.youtube.com/watch?v=3XIdtkUHR-o
Felicitats noies i nois, per fi guanya el que més s'ho mereix. Estem cansats de grups innovadors i i gent parada dalt l'escenari...
Mica en mica s'omple la pica, mica en mica renovem el panorama aquest de música de laboratori.
Una abraçada
pq parles en plural fran?? estem cansats? qui està cansat de grups innovadors? tu mateix et contradius!
Definitivament, aquest país nostre és de festa major...
no canviarem mai!
Enhorabona Xazzar!
Aprofito la ben entesa per convidar-vos al concert del proper dia 24 a la sala Apolo que tindra lloc en motiu de la presentació del projecte Terceravia i on actuaran els 8 grups integrants i que son Sota Zero, Vall folk Ska,L'home Invisible, No Badis!!! , Kayo Malayo,
Guaita'ls i Malaspina + Desembre guanyador de l'Enganxa't d'enguany.
Si voleu més informació i com guanyar entrades passeu-vos per www.terceravia.org
Felicitats Xazzar !
Us dóno l'enhorabona en nom del concurs 'Enganxa't a la música' per haver assolit aquest premi. Malauradament, els camins de la música no són gaires en aquest país per arribar a un mateix objectiu i s'han d'aprofitar les oportunitats quan es presenten. Enhorabona.
Doncs jo també felicito als Hemisferi Centre, que tot i no haver guanyat cap concurs que tingui com a premi gravar disc (com són el Concurs de Cançó de Salitja i el Premi Carles Sabater), ja comencen a sonar per les emissores que normalment no emeten maquetes. Avui per exemple els he escoltat per Rac 1.
Jo hi era i dono fe que jo també hagués votat per Xazzar (execució perfecte, base rítmica sense fisures i posada en escena notable), encara que musicalment a mi no em diuen massa i sense desmereixer les altres dues propostes que també van estar a l'altura.
Felicitats!
Desde Sota Zero felicitem a les Xazzar, eren les nostres preferides per guanyar el premi. I com ja ha dit en david de No Badis, us convidem a venir a l'Apolo a la festa que organitza Tercera Via divendres a partir de les 7. Visca el bon directe!
Apunteu aquest nom:VITRUVI.
El futur del pop independent de Catalunya porta etiqueta ebrenca.
Felicitats a Xazzar i recordar q els vitruvi han guanyat el premi juventut, fet q podreu veure aquestes 2 formacions als principals festivals del 2007.
molta sort als dos!!!
Desde terrassa, felicitats! Xazzar!
Esperem poder compartir escenari amb vosaltres! som KAYO MALAYO! vagi B!